Kia install

Siin lehel on 2010. a Kia Pro_cee'di väiksemat sorti install. Kuna auto on müügis, siis põhjalikumat paigaldust pole mõtet teha.


Sissejuhatus

Kõik tehtud tööd on toodud ajalises järjestuses. Eesmärgiks on ehitada originaalist parem helisüsteem suht lihtsalt ja kiirelt, makk ja kõlarite asukohad jäävad seejuures originaaliks ning võimendi on plaanis esiistme alla paigaldada, kui see sinna mahub. Üheks ehituse põhjuseks on ka see, et kaassõitja poolne mid jäi esiukse sees vait mingil põhjusel.


Originaalsüsteem

Originaalsüsteem selles autos koosneb CD/MP3 makist ning 6-st kõlarist ehk ees ustes 6,5" midid + peeglite juures tweetrid ning tagaustes koaksiaalid (neid pole lähemalt uurinud ja ei hakka kasutama ka).


Originaalkõlarite vahetus
12. juuli 2015

Esimese asjana sai lahti võetud juhiuks.



Kõigepealt on vaja eemaldada tweetri korpus, selleks tuleb ülevalt korpuse ääre vahelt lapiku kruvikeerajaga veidi kangutada. Uksepolstri eemaldamiseks on vaja lahti keerata 4 kruvi (2tk on ukse B-piilari poolses otsas, 1 ukse avamise käepideme taga ning 1 ukse käepideme taga, kõik neli on peidus väikeste katete all), kangutada polster alt äärest uksest ettevaatlikult eemale lapiku kruvikeeraja abil ning tõsta polster veidi üles, kui kõik tüüblid on nö lahti. Seejärel tuleb lahti võtta ukse avamise tross ning 2 valget pistikut (väike lapik kruvikeeraja abiks jällegi, kuna ruumi on suht vähe polstri ja ukse vahel). Seejärel on polster käes ning saab asuda tehase midi eemaldama.









Tehase kõlaripesa on ukse külge needitud, kätte saab selle kõige lihtsamini neetide väljapuurimise teel.





Midide paigaldusega oli asi lihtne, puidust oli vaja välja lõigata sobiva paksusega rõngad nii, et pesa sügavus koos elemendiga jääks 4cm nagu originaalis, nii ei hakka element segama aknaklaasi liikumist (seda sai prooviks testitud) ning teiselt poolt mahub uksepolstri alla ära.



Midi jaoks sai originaaljuhe viidud läbi ühe kummist katte ukse sisse (originaalis oli juhtme ühendus pealpool ukseplekki pistikuga).



Originaaltweetri pesas on selline polsterdus.





Originaaltweeter on samuti pesa külge needitud, sai needid välja puuritud.



Originaaltweeter vs Morel MT23.



Moreli tweetri jaoks tegin kinnituse 3mm paksusest soome papist ning kinnitasin selle pesa külge montaazilindi abil kahest kohast, kinnitused koos midide rõngastega sai mustaks värvitud hariliku mati aerosoolvärviga.













Tweetri liimisin kinnituse külge ning ühendasin selle + juhtme vahele kondensaatori, mis lõikab ära madalad sagedused ning kaitseb tweetrit mahapõlemise eest.



DLS Iridium 6 midi paigaldus.





Kaassõitja poolel on paigaldus analoogne juhi poolega. Parasjagu nalja sai, kui kaassõitja poolse uksepolstri ära võtsin ja selline pilt avanes.



Pole ime, et tehasemid häält ei teinud, kui selle magnet oli lihtsalt ukse sisse kukkunud. Mid ise selline.



Tegelikult on hea meel selle üle, et vähemalt ise ei rikkunud midi ära, vaid tegemist on puht mehaanilise vigastusega, mille saab tõenäoliselt suht lihtsalt ise korda teha. Kui auto müügiks läheb, siis saab kõik originaalkõlarid tagasi paigaldada.

(Jätkub ..)